Da det snart bliver obligatorisk for borgere at anvende den digitale lægeattest har vi ændret vores retningslinjer.
Med den nye løsning vil lægeklinikkerne modtage digitale anmodninger om lægeattest til kørekort i deres lægejournalsystem, på helt samme måde som øvrige digitale attestanmodninger.
Under konsultationen er det ikke længere nødvendigt at printe og pakke den færdige lægeattest, da den nu sendes digitalt. Diabetesattesten er desuden indarbejdet i den nye løsning.
Gå på www.borger.dk/lægeattest og udfylde skemaet.
Vær specifikt opmærksom på at vælge den kommune, som skal modtage attesten. Det er ikke altid din hjemkommune!
Attesten kan nemlig ikke videresendes til den ønskede kommune og skal derfor udfyldes på ny.
Der kan først bestilles tid, når attestanmodningen er synlig i indbakken. På den måde sikrer man, at klinikken har modtaget attesten til konsultationen.

Borgere, som er fritaget for digital selvbetjening (MitID), skal kontakte klinikken telefonisk og aftale tid til konsultationen, idet vi skal sikre, at man da møder 15 minutter før sin tid med henblik på at anvende den fysiske papirblanket.
Chaufførkort
Ansøger du med henblik på fornyelse af chaufførkort er det vigtigt, at du ikke benytter borger.dk, men istedet følger anvisningerne fra Færdselsstyrelsen og logger på via deres hjemmeside.
Benyt evt linket Digital lægeattest til ansøgning om chaufførkort.